Gezonde spanning - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Charlotte Hoekstra - WaarBenJij.nu Gezonde spanning - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Charlotte Hoekstra - WaarBenJij.nu

Gezonde spanning

Door: Charles

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

02 September 2013 | Nederland, Amersfoort

Lieve familie, vriendjes, vriendinnetjes en andere geïnteresseerden,

Het is bijna zo ver! Na zo’n 10 jaar dromen gaat het vrijdag dan echt gebeuren: ik vertrek op wereldreis!

Om jullie allemaal een beetje op de hoogte te houden over mijn whereabouts, en om te laten weten dat ik nog leef en niet ondertussen ben opgegeten door een Indiase tijger of vast zit wegens drugssmokkel in Thailand heb ik besloten om deze blog bij te houden en deze zo vaak mogelijk (lees: mij kennende niet te vaak..) bij te houden!

Nu ik iedereen om me heen zie vertrekken naar het buitenland of andere steden is het voor mij ook de hoogste tijd om te gaan en kan ik niet wachten om te vertrekken! Tegelijkertijd is het natuurlijk ook wel heel spannend maar laten we het er op houden dat dit ‘gezonde spanning’ is.
Bovendien heb ik nog niet echt de tijd gehad om extreem in de stress te zitten of terug te willen krabbelen aangezien ik tot op de dag van vandaag (en waarschijnlijk ook de rest van de week) nog bezig ben met van alles en nog wat te regelen. Denk aan visa, verzekeringen, het kopen van gekke gadgets en natuurlijk niet te vergeten vaccinaties! Want jawel ik ben momenteel een levende GGD volgespoten met antistoffen voor alle mogelijke ziektes die je maar kan bedenken; Hepatitus A B, Polio, Tetanus, diphtheria (wat in godsnaam is dit überhaupt?) Buiktyfus, gele koorts en natuurlijk ga ik opstap met een goede voorraad aan malariatabletten (90… my goodness!!) Wees gerust: aan mijn gezondheid zal het niet liggen!

Om jullie ook een beetje mee laten dromen zal ik jullie alvast een klein beeldje geven over hoe mijn reis er ongeveer (voorlopig) uit gaat zien. Aanstaande vrijdag vertrek ik naar India, New Delhi waar ik een paar dagen bij een Indiase familie zal zijn en dan vlieg ik naar Orissa, een oostelijke staat van India, waar ik 2 weken lang vrijwilligerswerk ga doen voor ‘My Bookbuddy’.

Hierna vlieg ik naar Bangalore waar ik mijn pa ga ontmoeten en we samen nog een week rond gaan trekken (hoe en wat nog onbekend, uitstellen is blijkbaar een familiekwaaltje?) Dan vlieg ik weer terug naar New Delhi van waaruit ik met de zoon van het gezin en zijn nichtje een week ga reizen naar Agra, waar o.a. de Taj Mahal te vinden is, en Jaipur. Een week later vlieg ik naar Kathmandu, Nepal van waaruit ik een trektocht in de Himalaya ga maken, incl. chillen in een heetwaterbron tussen de sneeuwtoppen (hoe tof!!) en het bezoeken van hutjes-dorpjes met extreem schattige kindjes.

Dan vlieg ik begin oktober naar Australië waar ik ongeveer 2 maanden zal zitten en vervolgens vertrek ik naar Singapore en heb ik 4 maanden de tijd om uiteindelijk in Bangkok terecht te komen, hoe dat er precies uit gaat zien heb ik nog geen idee van maar dat is nou juist de lol van het hele backpacken, zeggen ze.. En oh ja, dan kom ik natuurlijk weer richting Nederland! (Behalve als ik een extreem sexy Australische surfer tegen kom.. dan blijf ik!)

Natuurlijk ga ik jullie allemaal echt heel erg missen maar wanneer ik terug kom zal ik jullie al mijn duuuuuizenden verhalen en avonturen in geuren en kleuren vertellen over kamers met kakkerlakken, extreem lieve indiase kindjes, hoe ik ternauwernood ben ontsnapt aan een jellyfish en meer van dat soort gekke dingen! I'll keep you posted!

Liefs, Charles

  • 04 September 2013 - 09:28

    Maaike:

    Wauw Lot, dat komt idd dichtbij. Wat n super mooie plannen.
    Enorm veel plezier (en wijsheid haha) op je spannende reis. Wij gaan je (helaas alleen virtueel) zeker volgen!
    Veel liefs, HP, Maaike, Willemijn en Tom

  • 04 September 2013 - 09:54

    Marjan Van Dijk:

    Lieve Lotje,
    Super dat je het gewoon echt gaat doen! en ja....zeker spannend en mooi en leuk en...
    Geniet van alle ontmoetingen, luister naar je hart en je intuitie en ga ervoor!
    Veel liefs van Henk Jan Marjan, Tobias,Gijs en Jet:)

    ......we kunnen niet wachten op die verhalen van je...
    Heeeeeeele dikke kusXXX

    (hoest met paps en mams en de rest?)

  • 05 September 2013 - 10:03

    Floor:

    Lieve Charles, toch nog een keer behalve over facebook: Je bent geweldig en je gaat er de tijd van je leven van maken. Ons niet vergeten he, jij blijft in ieder geval aaaaaltijd bij ons (ik in het meervoud) dag dropje, tot over 8 maandjes! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 11 Juli 2013
Verslag gelezen: 753
Totaal aantal bezoekers 9232

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 28 April 2014

Wereldreis!

Landen bezocht: